márc.
12

Elindult az e-Mérnök rendszer – „Áttekinthető, világos, egyszerű”

2014. március 10-én került sor az e-Mérnök rendszer ünnepélyes átadására. A kifejlesztett új kamarai informatikai szolgáltató rendszer segítségével a mérnöki kamara tagjai és a köztestület által nyilvántartott szakemberek egyszerűen, felhasználóbarát módon és lényegében bárhonnan – közvetlenül az irodájukból vagy akár este otthonról is – tudják intézni kamarai ügyeiket.

„Országosan egy új, XXI. századi szolgáltató rendszert indítunk ma útjára. A mérnöki kamara fennállása óta ez a legnagyobb beruházás, amit – a tagdíjakból és a Belügyminisztérium támogatásával – elvégeztünk" – húzta alá Barsiné Pataky Etelka az új e-Mérnök rendszer március 10-i ünnepélyes átadásán. „Az e-Mérnök rendszer széles lehetőségeket nyit azon szolgáltatások előtt is, amelyeket a mérnöki kamara biztosítani igyekszik tagjai számára, továbbá az új rendszer lehetővé teszi kapcsolódásunkat további hazai elektronikus rendszerekhez " – tette hozzá az MMK elnöke. A másfél éves fejlesztő-beruházásban az MMK főtitkárságának dolgozói és kamarai szakemberek működtek közre, a kamara informatikai partnere az állami tulajdonú Kopint-Datorg volt.

Magyar Mária, a Belügyminisztérium építésügyi főosztályvezetője az új köztestületi informatikai rendszer március 10-i ünnepélyes átadásán leszögezte: az országos építésügyi nyilvántartáshoz kapcsolódó országos kamarai fejlesztés az áttekinthető, világos és egyszerű felületeivel jelentősen megkönnyíti az adminisztrációt, s hatékonyan segíti a kamarai tagokat is ügyeik intézésében. „Amikor 2006-ban először felvetődött, hogy uniós tagországként Magyarországon is elektronikus ügyintézést kell bevezetni, azt mondtam, hogy a hazai körülmények, és az embereknek az informatikához való viszonyát ismerve ez szinte lehetetlen vállalkozás” – emlékeztetett Magyar Mária. A főosztályvezető hozzátette: uniós kötelezettségünket teljesítve ma már nemcsak ott tartunk, hogy a hazai építésügyben a hatósági engedélyezési eljárást támogató elektronikus dokumentációs Rendszer (ÉTDR) működik, hanem a kormány 2014-2020 közötti, az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos programját szinte egészében már előre teljesítettük is, a kabinet ugyanis 2020-ra tűzte ki célul a magyar közigazgatás teljes elektronizálását. „Az általános építmények körében működő ÉTDR, az Országos Építésügyi Nyilvántartás, az elektronikus építési napló és az elektronikus energetikai tanúsítvány után itt az előzőekhez kapcsolódó új, korszakalkotó következő lépés, az e-Mérnök rendszer.”

Az e-Mérnök információs és szolgáltató rendszer része egy internetes tartalomszolgáltató és ügyintézést támogató portál, valamint többek között a személy- és társaság nyilvántartási, a közigazgatósági-hatósági eljárási, a továbbképzési, a felelősségbiztosítás és a mentori modulok, továbbá a tanúsításokat és a szakmai címeket kezelő modulok. A fejlesztés második ütemében a kamara bővíteni kívánja a felhasználói funkciókat, az on-line elérhető kamarai képzéseket, az elektronikus kiadványok és tervezési segédletek megjelentetését, a személy és társasági portfólió oldalak tartalmát és funkcióit, továbbá fejleszti a szelektált névjegyzéki keresőket és adatbázis kapcsolatokat, valamint az elektronikus aláírási és az elektronikus fizetési funkciókat.