júl.
21

Négy ütemben történik az M0 további bővítése

Az M0 déli szektorának fejlesztése valamint a körgyűrű továbbépítése az északi és a nyugati szektorban az elmúlt évek legnagyobb horderejű budapesti, közúti beruházása.

Az M0 déli szakasza Magyarország legnagyobb igénybevételnek kitett gyorsforgalmi útja, a nyári csúcsidőszakban átlagosan mintegy 75-100 ezer jármű halad át rajta naponta.

1. ütem: A déli szektor szélesítése tovább folytatódik, július közepén már megkezdődnek a látványos munkálatok az M7-M1 közötti 2,7 km hosszú szakaszon. Itt a meglévő 2x2 sávos autóút forgalmának folyamatos fenntartása mellett, a bal pálya kiépítésével 2x3 sávot és egy leálló sávot alakítanak ki. A projekt keretében a bal pálya befejezését követően a régi, elhasználódott jobb pályát is újraaszfaltozzák. A beruházás 2015 őszére fejeződik be.

2. Eredményes közbeszerzési eljárás esetén az M6 autópálya és az 51. sz. főút között 11,5 km hosszan betonburkolatra építik át az elhasználódott bal pályát. A szakaszon mindenhol kicserélik a szalagkorlátokat, ahol szükséges a kandelábereket is. A Hárosi híd mederhídjának felszerkezetét teljesen kicserélik. 130.000 m2 zajfal telepítésével fejlesztik a szakasz zajvédelmét, csökkentve ezáltal a XXII. kerület, a Hárosi híd és környéke, Dunaharaszti, Szigetszentmiklós zajszintjét. A beruházás befejezése 2017 nyarára várható.

3. Az északi szektor előkészítése ütemterv szerint halad. A 8 km hosszú északi szakasz egy 600 m hosszú felüljáróval kezdődik, majd 2 km-es alagutat követően a Budakalászi úton egy csomópontba köt be, innen pedig újra egy 3,2 km hosszú alagutas szakasz következik egészen a 10-es úti csomópontig. A tervezési szerződésre, amely tartalmazza az építési engedély megszerzését is, június 21-én a NIF Zrt. kiírta a közbeszerzési eljárást. A kivitelezés forrás rendelkezésre állása esetén legkorábban 2017-ben megkezdődhet.

4. A nyugati szektor, a 10. sz. főút és az 1. sz. főút közötti szakasz nyomvonalára előzetes környezeti vizsgálati dokumentáció készült, ami 5 lehetséges alapváltozatot, illetve azok kombinációit tartalmazta. A környezetvédelmi hatóság erre adott véleménye alapján következő lépésben környezeti hatástanulmányt kell készíteni. A nyomvonal hossza kb. 18 km, aminek több mint a fele szakaszosan alagútban vezet. A nyomvonallal érintett települések: Solymár, Budapest II. kerület (Pesthidegkút, Budaliget), Nagykovácsi, Remeteszőlős, Budakeszi, Biatorbágy, Budaörs. A szakasz kivitelezése a 2020-2027-es uniós költségvetési ciklus első felében indulhat el. Az M0 körgyűrű fejlesztése az Új Széchenyi Terv keretében uniós források segítségével valósul meg.

(Forrás: NIF)